Witaj!

Ta strona internetowa korzysta z plików cookie w celach statystycznych (Google Analytics) oraz w celu integracji z witryną facebook.com. Masz możliwość zrezygnować z tej funkcjonalności korzystajac z odpowiednich ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza zgodę na powyższe postępowanie.
PARTNERZY
  • korzystamy z aplikacji Vamoos

  • Zacznij od zdrowia!
  • Uniqa
  • HiMountain
  • Maplus
  • Gyroboard
  • Blizzard
  • SWIX
  • tecnica

Aktualności

5 powodów, dla których Twoje dziecko powinno nauczyć się pływać

Korzyści wynikające z pływania, w ogóle z przebywania w wodzie, jest nieskończenie wiele. Wybraliśmy te najbardziej istotne dla nas - poznajcie 5 powodów, dla których Twoje dziecko (ale Ty także!) powinno nauczyć się pływać.

Data dodania: 17:25, 13. 11. 2018

1. Jest to niezbędne dla ich bezpieczeństwa.

Wiecie, że utonięcie jest drugą najczęstszą przyczyną niezamierzonej śmierci spowodowanej urazem u dzieci w wieku od roku do 14 lat? Jest absolutnie niezbędne, aby wszystkie dzieci potrafiły pływać. Woda jest wokół nas - chociażby nasza domowa wanna. Musimy mieć pewność, że nawet w jej dziecko jest bezpieczne. Na szczęście coraz więcej szkół wprowadza w coraz młodszych klasach obowiązkowe zajęcia na pływalni.

2. To sport mało inwazyjny.

Pływanie jest oczywiście mało inwazyjne, ponieważ jest wykonywane w wodzie. Nasze ciało waży w wodzie o 90% mniej niż poza nią, dlatego ryzyko uderzenia np. o dno i zrobienie sobie krzywdy, jest niewielkie.

Dzięki temu kontuzje zdarzają się rzadko i jedynie choroba sprawia, że nie możemy wybrać się na pływalnię. To sport tak korzystnie wpływający na ogólne samopoczucie, że mimo wysiłku włożonego w pływanie, czujemy się wypoczęci.

Jeśli już dojdzie do kontuzji, to są one zwykle wynikiem przeforsowania. Skręcenia i tego typu urazy raczej należą do rzadkości. Uwaga: Brak poważnych urazów spowodowanych pływaniem nie obejmuje treningu na suchym lądzie, gdzie często te mniej wprawione małe (i duże) rybki są narażone np. na obtarcia czy siniaki.

3. Praca zespołowa i indywidualna, czyli 2 w 1.

Chyba w każdym sporcie aspekt zajęć grupowych lub indywidualnych jest istotnym czynnikiem. Ale w pływaniu mamy wybór - zajęcia grupowe lub indywidualne. Jesteśmy zdania, że mała grupka ma wielką moc i jej członkowie potrafią się wspierać, wzajemnie motywować, doceniać. Dzięki temu buduje się pozytywna atmosfera. Ale mimo tej "grupowości" pływanie jest też formą indywidualnej pracy - uczy zdrowej rywalizacji, pokazuje, że praca jednostki wpływa na wynik grupy.

4. Pływanie to niesamowity trening.

Sport polega na angażowaniu wielu grup mięśni w intensywnym treningu cardio. Często dzieci i dorośli zakładają, że pływanie powoli zrzucić im zbędne kilogramy. I rzeczywiście - spalamy mnóstwo kalorii (od ok 12 do 14% więcej niż podczas treningu na lądzie).  Poza tym pływanie korzystnie wpływa na nasz stan ducha - lepiej się czujemy, jesteśmy bardziej zrelaksowani niż osoby niepływające. Pływanie uwalnia endorfiny, które pomagają w zmniejszaniu depresji i poprawianiu nastrojów.

5. Możesz pływać do końca swojego życia.

Jeśli raz nauczymy się pływać, ta umiejętność zostaje z nami do końca życia. To jak z jazdą na rowerze :) Wraz z biegiem lat, jeśli trenujemy, doskonalimy technikę, odkrywamy nowe style pływania. Co ważne - pływanie jest bezpieczna dla osób w każdym wieku - od niemowlęcia po seniorstwo. Czyli możecie pływać w rodzinnym gronie. Również na zajęcia do VIS możecie zabrać dzieci i swoich rodziców, do czego zachęcamy. Bo pływać można nauczyć się w KAŻDYM wieku!

Na zajęcia na pływali zapraszamy dzieci, młodzież i dorosłych w każdy czwartek o godz. 17.30 (pływanie rekreacyjne dla dorosłych) oraz 18.30 nauka i doskonalenie pływania, dzieci + młodzież). Miejsce - basen na ul. Witosa, Katowice.



 

Zimą jesteśmy mniej aktywni. Pora to zmienić!

Wraz z szerzącą się epidemią nadwagi oraz trudnościami z koncentracją wynikającymi z przebodźcowania, każda okazja pozwalająca oderwać dziecko od kanapy jest na wagę złota! A z uwagi na to, że "zima się zbliża", czas na zimowy plan działania!

Data dodania: 16:39, 13. 11. 2018

Zimą jesteśmy mniej aktywni

Angażowanie dzieci w sporty zimowe jest o tyle istotne, że "chłodnych" miesiącach ich aktywność fizyczna mocno spada. Zwykle ogranicza się do zajęć wychowania fizycznego w szkole. Dni są krótkie, jest zimno dlatego rower, badminton czy piłka nożna na powietrzu odpadają. Ale zima daj nam coś w zamian - sporty zimowe takie jak łyżwy, narciarstwo, saneczkarstwo. To dzięki nim jesteśmy w stanie być aktywni na powietrzu przez cały rok!


Często słyszymy opinie rodziców, że wraz z pojawieniem się dzieci na świecie ich życie pod kątem aktywności fizycznej stanęło w miejscu, wręcz zamarło. A to nieprawda - ono się po prostu zmieniło! Wiele sportów naprawdę możecie uprawiać razem, a nawet jeśli z ukochanych nart musicie zrezygnować - to na dość krótko. Zawsze też partnerzy mogą się wymieniać i dzielić opieką nad małym dzieckiem. Możesz pozostać aktywny z dziećmi - kluczem jest adaptacja i równowaga.

Spójrzmy prawdzie w oczy - dzieci uczą się nowych rzeczy milion razy szybciej niż my - dorośli. Dotyczy to zarówno nauki języków, jak i umiejętności fizycznych, takich jak taniec, jazda na rowerze czy właśnie jazda na nartach. Dlatego trzy-, czterolatki na stokach to już widok powszechny. Jeśli jeszcze nie nauczyliście się jeździć na nartach lub snowboardzie (albo tym marzycie!), możecie nawet uczyć się razem!

Rodzina = sport

I uwierzcie - jak raz złapiecie rodzinnego bakcyla na jakiś sport zimowy, to weekendowe leżenie na kanapie w czasie zimy Wam nie grozi. Taka wspólna "nauka" sprawi, że będziecie wspólnie dzielić frustrację, szczęśliwość i podekscytowanie, będziecie mieli wspólne doświadczenia i wspomnienia, które okażą się bezcenne za kilka lat.


I słowo o jeszcze jednej korzyści - tej płynącej dla zdrowia. Bo jeśli chodzi o ryzyko nadwagi i otyłości - sport pomaga jej zapobiegać. Ale dochodzi też samo przebywanie na powietrzu (temat rzeka - smog...), podczas którego jestesmy aktywni, wydziela się hormon szczęścia i po prostu cieszymy się życie. Zresztą pomyślcie sami - ile razy po kilku godzinach na nartach wracacie wykończeni, ale szczęśliwi. I już nie możecie doczekać się kolejnego szusowania!


Już niebawem będziecie mili okazję, by poszusować na nartach. Zachęcamy do zapisów na ferie zimowe! 


 

Akrobatyka

zajęcia zgodnie z planem

Data dodania: 12:46, 02. 11. 2018

Jutrzejsze zajęcia z akrobatyki odbędą na sali AWF o godz. 10.00

adres: Budynek C AWF Katowice, ul. Raciborska 1, Katowice

Prosimy o zabranie białych skarpetek i butów zmiennych (do przejścia z szatni na salę)

Zapraszamy :)

 

Akrobatyka 27.10. godz. 10.00

Zapraszamy!

Data dodania: 19:16, 26. 10. 2018

Bardzo prosimy o zabranie białych i tylko białych skarpetek na jutrzejsze zajęcia.

Do zobaczenia

 

Akrobatyka to dyscyplina niemal dla każdego

Większość dzieci lubi aktywność fizyczną i zwykle nie trzeba ich do niej namawiać. Poza oczywistymi korzyściami dla zdrowia, uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach sportowych korzystnie wpływa na rozwój społeczny. To szansa na nowe znajomości.

Data dodania: 12:52, 20. 09. 2018

Świetną okazją do tego, by poznać rówieśników o podobnych zainteresowaniach, jest uczestnictwo chociażby w zajęciach akrobatyki (wymiennie mówimy o niej też "gimnastyka"). Tym bardziej, że jest to dyscyplina niemal dla każdego. Istnieją pewne przeciwwskazania, jednak właściwie dobrane ćwiczenia nie wyrządza krzywdy dziecku.

Gimnastyka dysponuje najbardziej wszechstronnym programem ćwiczeń fizycznych dla dzieci, obejmujących siłę, elastyczność, szybkość, równowagę, koordynację, dyscyplinę. Niezależnie od tego, czy uczestniczą w gimnastyce rekreacyjnej, czy w zawodach drużynowych, umiejętności nabyte w gimnastyce mogą korzystnie wpłynąć na ogólny rozwój dziecka.

Warto trenować gimnastykę, ponieważ:

  • znacznie zmniejsza ryzyko otyłości, chorób serca i cukrzycy w wieku dorosłym,

  • może uczyć dzieci, jak żyć zdrowo i pozostać zaangażowanym w ten sport, gdy dorastają,

  • korzystnie wpływa na sen, a co za tym idzie - wpływa na zdolność uczenia się,

  • kształtuje umiejętności społeczne takie jak słuchanie, podążanie za wskazówkami, empatia i szanowanie innych,

  • pomaga dzieciom w rozwijaniu umiejętności motorycznych i koordynacyjnych oraz pomaga w rozwijaniu poczucia świadomości ciała,

  • korzystnie wpływa na prawidłową postawę ciała,

  • uczy niezależności.

Akrobatyka nie jest łatwym sportem. Wymaga od dziecka zaangażowania, koncentracji oraz dyscypliny. Ale w zamian za to dzieci uczą się, że ciężka praca i właśnie zaangażowanie procentują.  Pozytywne doświadczenia w gimnastyce pomogą budować pewność siebie poprzez osiągnięcia i pokazują dzieciom, że zaangażowanie w sport przynosi im korzyści. Zasady i kodeksy postępowania w gimnastyce pomagają dzieciom uczyć się znaczenia zasad bezpieczeństwa.

Zapraszamy na zajęcia z akrobatyki w każdą sobotę (start 6 października), godz. 10.00-11.30, sala AWF na ul. Raciborskiej, Katowice.

 

Odpalamy Rolki

Spotkanie na rolkach, zapraszamy na darmową dawke adrenaliny i śmiechu.

Data dodania: 20:39, 10. 09. 2018

Kto : wszystcy chętni

Kiedy; zaczynamy od 11.09.2018 o 17.00

Gdzie:  Parku Muchowiec w Katowicach

w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy dzwonić tel. 601997169

 

10 powodów, dla których dzieci powinny ćwiczyć

Otyłość i nadwaga w Polsce dotyczy już co czwartego dziecka. Mniej niż 25% dzieci ćwiczy umiarkowanie intensywnie godzinę w tygodniu(!).

Data dodania: 13:20, 06. 02. 2018

O ile małe dzieci kochają sport a dzieci w wieku wczesnoszkolnym nie odpuszczą wychowawcy lekcji wychowania fizycznego, to schody zaczynają się w odniesieniu do nastolatków.  Oni unikają jak ognia zajęć fizycznych! Dlaczego? Przyczyn jest wiele, to m.in. postęp technologiczny, zurbanizowane życie, wstyd... Czy możemy skutecznie zachęcić ich do aktywności?


Dużą moc oddziaływania mają dorośli - rodzice, opiekunowie, nauczyciele, których zadaniem jest uświadamiać dzieci jakie konsekwencje niesie ze sobą rezygnacja z uprawniania sportu. To jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ jeszcze nigdy brak aktywności nie wpływał tak destruktywnie na późniejsze życie dzieci.


Rodzice zgodnie stwierdzą, że przecież dzieci mają lekcje wychowania fizycznego w  szkole. Oczywiście, planowo zwykle to 3 godziny lekcyjne w tygodniu. W praktyce okazuje się, że czas ten nauczyciele wykorzystują na "nadrabianie" materiału z innych dziedzin, próby do przedstawień, apele, wyjścia poza szkołę. Dlatego godzin wf-u jest zdecydowanie mniej niż powinno. A jeśli dojdą do tego zwolnienia dzieci albo w ogóle unikanie lekcji - aktywność jest minimalna.



Oto 10 głównych powodów, dla których pomaganie dzieciom w podejmowaniu aktywności po raz kolejny jest warte świeczki:

  • już 60 minut tygodniowo aktywności fizycznej zmniejsza ryzyko nadwagi i otyłości,

  • dzieci uprawiające sport lepiej przyswajają wiedzę - m.in. z matematyki, oraz lepiej czytają,

  • rozwój fizyczny (ciało) i poznawczy (mózg) idą w parze. I najprężniej kształtuje się w okresie młodzieńczym. Kiedy dzieci są aktywne, ich mózg rozwija się, pozwalając na nowe rodzaje aktywności - są na nie bardziej otwarci niż przykładowo dorośli,

  • aktywność oparta na zabawie, która wymaga dużego zaangażowania zmysłów (wzrok, dźwięk, dotyk) pomaga rozwijać się na wielu płaszczyznach, dając tym samym solidne fundamenty na przyszłość,

  • wydaje się, że aktywne dzieci częściej stają się aktywnymi dorosłymi,

  • aktywność aerobowa zwiększa rozmiar podstawowych struktur mózgu i liczbę połączeń nerwowych,

  • ćwiczenia wymagające wysokiego stopnia równowagi i koordynacji mocno wpływają na kondycję emocjonalną,

  • ćwiczenia zmniejszają objawy depresji i lęku u dzieci

  • regularne ćwiczenia pozwalają budować poczucie własnej wartości i wiarę w swoje siły.

  • sport poprawia humor!


Nikt nie mówi, że jest łatwo oderwać dziecko od słuchawek i ich ukochanego Ipada, ale zdecydowanie należy próbować. Poza tym, że sport pozwala im czuć się dobrze, być szczęśliwym to może być także okazją do spędzenia czasu wspólnie z rodzicem, bo przecież można iść razem na basen, na fitness, pojeździć na łyżwach czy nartach.


Zapraszamy na zajęcia FIT KID, gdzie dzieciaki ćwiczą i są szczęśliwe. Każda środa - wpisujcie w kalendarze!

 

6 jesiennych sportów dla całej rodziny. Doradzimy, który wybrać

Jesień... martwisz się, że wraz z nadejściem szaroburych i chłodnych miesięcy będziesz musiał zrezygnować z biegania, tenisa, jazdy na rowerze? To prawda - z tych sportów raczej trzeba zrezygnować, ale warto zastąpić je innymi, by pozostać w dobrej kondyc

Data dodania: 13:14, 26. 09. 2017

O poniższych dysyplinach można powiedzieć - całoroczne, ponieważ sezon na nietrwa cały rok. Niektóre są zależne od pogody, ale jeśli jest mocno niesprzyjająca - po prostu odpuszczamy, a decydujemy się na aktywność "pod dachem". To, co jest fajne w tych dyscyplinach to to, że mogą je uprawiać już najmłodsze dzieci. Czyli są absolutnie dla każdego!

  1. basen - przede wszystkim już sam pobyt w wodzie odpręża i relaksuje. Dodatkowo korzystnie wpływa na kręgosłup i stawy. A jeśli nie umiecie pływać - jesienne miesiące to doskonały moment, by się nauczyć. Oczywiście pod okiem instruktora i w bardzo przyjacielskiej atmosferze. Pływanie w VIS

  2. rolki - jeździć można na powietrzu, oczywiście o ile pogoda na to pozwala. Może być chłodno (szybko się rozgrzejemy dzięki pracy całego ciała), byle by nie było mokro (wtedy jest ślisko). W wielu polskich miastach istnieje możliwość jazdy na krytych halach sportowych. Rolki dają dużo radości, szczególnie najmłodszym. poza tym nie można zapominać o tym, że są znakomitą formą przygotowania do sezonu narciarskiego. 

  3. zumba - albo w ogóle zajęcia taneczne. To dyscyplina idealna dla osób, które lubią dobrze się bawić. Zumba to połączenie tańca i aerobiku, który poprzez świetną zabawę kształtuje naszą sylwetkę, dba o naszą kondycję, a przede wszystkim napawa nas optymizmem. Zajęcia są prowadzone zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. I uwaga - panowie także tańczą!

  4. nordic walking - ciepłe ubranie plus wygodne buty plus dwa kijki. To takie proste, a w dodatku przyjemne i dla każdego. Nordic walking jest łatwy i szybki do nauczenia na poziomie podstawowym. Można go uprawiać właściwie wszędzie i w każdym czasie, jest o prawie 50% efektywniejszy niż marsz bez kijków. Chodząc z kijkami dbasz o serce, mięśnie oraz o układ krwionośny, znacznie poprawiasz kondycję fizyczną, spalasz o 20% więcej kalorii niż przy tradycyjnym marszu, a co najważniejsze, angażujesz ponad 90% mięśni całego ciała.  

  5. gimnastyka - chodzi o zajęcia ogólnorozwojowe, czyli pobudzenie do pracy absolutnie wszystkich partii mięśni. Dzięki regularnym ćwiczeniom jesteś w dobrej kondycji przez cały rok. Poza tym, gimastyka to świetny punkt wyjścia do innych sportów, szczególnie tych, które wymagają od nas dobrej kondycji fizycznej. Fajne jest to, że na gimnastykę może chodzić każdy! Zajęcia ogólnorozwojowe w VIS.

  6. sporty walki - przykładowo karate, judo, czy nawet samoobrona. Wybór jest duży, potrzeba tylko wolnego czasu i chęci. Zajęcia są dynamiczne, angażujące do pracy niemal całe ciało. A poza tym dochodzi tu walor umysłowy - samodyscyplina, kontrola, wyciszenie, zajrzenie w głąb siebie. Polecamy małym i dużym!

Wybór jest całkiem spory. Zachęcamy do uprawiania więcej niż jednej dyscypliny. Dzięki temu jesienne wieczory staną się bardzo efektywne. Poza tym wymienione wyżej dyscypliny sportowe nie wymagają dużych środków finansowych. Pamiętajcie też o tym, że wspólne spędzanie czasu z rodziną, chociażby uprawiając sporty, buduje między członkami więź. Poza tym na pewno będzie wesoło i śmiesznie.

Na herbatkę (i ciastko) oraz dobrą książkę przyjdzie czas późnym jesiennym wieczorem.


 

Dorosły na basenie. Pływać nauczyć się może każdy!

Przewertowaliśmy internet i znaleźliśmy statystyki, które mówią o tym, że ok. 90% dorosłych Polaków nie potrafi pływać. Najwięcej utonięć notuje się u mężczyzn w wieku od 45 do 59 lat. Dlaczego wstydzimy się przyznać, że nie potrafimy pływać i dlaczego wy

Data dodania: 12:40, 20. 09. 2017

Czy dorosły człowiek może nauczyć się pływać?

Oczywiście, z tym, że najistotniejsza różnica między nauką pływania kilkulatka a jego rodzica jest taka, że maluch po kilku godzinach będzie utrzymywał się na wodzie, a nam niestety potrzeba odrobinę więcej czasu... Żeby nie było tak ponuro dorośli z kolei mają w sobie więcej wytrwałości - nie rezygnują po pierwszych niepowodzeniach. Dziecko najszybciej i najskuteczniej uczy się poprzez zabawę. I dopóki woda, basen i zajęcia sprawiają mu przyjemność, dopóty chętnie będzie uczęszczał na lekcje.

Wielu dorosłych zwyczajnie wstydzi się pójść na lekcje pływania. Zupełnie niepotrzebnie. Po prostu pokolenie dzisiejszych 40. i 50. latków nie miało możliwości nauczyć się pływać. Dziś niemal w każdej szkole podstwowej w ramach wychowania fizycznego dzieci chodzą na zajęcia pływania. 30 lat temu basenów było jak na lekarstwo, a na szaleństwa nad rzekami czy jeziorami nie mieliśmy odwagi (choć znajdą się śmiałkowie, którzy rzuceni przez znajomych na głęboką wodę nie mieli wyjścia i nauczyli się pływać -brrr).

5 rad dla dorosłych przyszłych pływaków:

daj sobie czas - tak jak z każdą nową umiejętnością, jedni przyswajają ją szybciej, inni wolniej. Daj sobie tyle czasu ile potrzeba.

jeśli się boisz - mów o tym instruktorowi - on jest od tego, by ci pomóc. Dzięki temu ratownik wie na jakim jestes etapie (przykładowo czujesz lęk przed wodą) i właściwie dobierze ćwiczenia.

wybierz zajęcia grupowe - wiadomo - praca w grupie motywuje.

ucz się na błędach - masz do nich prawo, w końcu stawiasz swoje pierwsze kroki w wodzie. Odpowiednia technika to wiele godzin ćwiczeń. Jak dodamy jeszcze do tego napięcie spowodowane dyskomfortem przebywania w wodzie to szybko możemy się zniechęcić do pływania. A nie chcemy do tego dopuścić!

wytrwałość i regularność to klucz do sukcesu - jeśli zaangażujemy się na 100% na pewno nauczymy się pływać!

Zapraszamy na naukę pływania dla dorosłych w VIS! Szczegóły --> PŁYWANIE



 

Ruszamy z zajęciami stacjonarnymi sezonie 2018/19

Jak co roku od 20 już lat, rozpoczynamy Nasze sportowe spotkania

Data dodania: 18:32, 07. 09. 2017

Od 11 września (wtorek) ruszają nasze zajęcia stacjonarne

Wtoreki:

Park Muchowiec,

godzina 17:00, zbiórka przy górnym parkingu

-ROLKI-

Prowadzący: Aleksandra Żywicka

Czwartki:

godzina 17:30

ZSO 7 w Katowicach, ul. Witosa 23

-Zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci-

Prowadzący: Karolina  Szumilas i Jakub Majer

-Pływanie rekreacyjne dla dorosłych-

Prowadzący: Ireneusz Kiwic

godzina 18:30

-Pływanie dla dzieci-

Prowadzący: Ireneusz Kiwic, Karolina Szumilas,  Kamil Chłąd, Martyna Maczuch

Sobota:

AWF Katowice, budynek C, Raciborska 1

10:00

-Akrobatyka-

Prowadzący: Jerzy Trzaska, Jakub Majer, Karolina Szumilas

https://visklub.pl/?mode=events

Do zobaczenia :)