Witaj!

Ta strona internetowa korzysta z plików cookie w celach statystycznych (Google Analytics) oraz w celu integracji z witryną facebook.com. Masz możliwość zrezygnować z tej funkcjonalności korzystajac z odpowiednich ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza zgodę na powyższe postępowanie.

Aktualności - 10 powodów, dla których dzieci powinny ćwiczyć

Otyłość i nadwaga w Polsce dotyczy już co czwartego dziecka. Mniej niż 25% dzieci ćwiczy umiarkowanie intensywnie godzinę w tygodniu(!).

O ile małe dzieci kochają sport a dzieci w wieku wczesnoszkolnym nie odpuszczą wychowawcy lekcji wychowania fizycznego, to schody zaczynają się w odniesieniu do nastolatków.  Oni unikają jak ognia zajęć fizycznych! Dlaczego? Przyczyn jest wiele, to m.in. postęp technologiczny, zurbanizowane życie, wstyd... Czy możemy skutecznie zachęcić ich do aktywności?


Dużą moc oddziaływania mają dorośli - rodzice, opiekunowie, nauczyciele, których zadaniem jest uświadamiać dzieci jakie konsekwencje niesie ze sobą rezygnacja z uprawniania sportu. To jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ jeszcze nigdy brak aktywności nie wpływał tak destruktywnie na późniejsze życie dzieci.


Rodzice zgodnie stwierdzą, że przecież dzieci mają lekcje wychowania fizycznego w  szkole. Oczywiście, planowo zwykle to 3 godziny lekcyjne w tygodniu. W praktyce okazuje się, że czas ten nauczyciele wykorzystują na "nadrabianie" materiału z innych dziedzin, próby do przedstawień, apele, wyjścia poza szkołę. Dlatego godzin wf-u jest zdecydowanie mniej niż powinno. A jeśli dojdą do tego zwolnienia dzieci albo w ogóle unikanie lekcji - aktywność jest minimalna.



Oto 10 głównych powodów, dla których pomaganie dzieciom w podejmowaniu aktywności po raz kolejny jest warte świeczki:

  • już 60 minut tygodniowo aktywności fizycznej zmniejsza ryzyko nadwagi i otyłości,

  • dzieci uprawiające sport lepiej przyswajają wiedzę - m.in. z matematyki, oraz lepiej czytają,

  • rozwój fizyczny (ciało) i poznawczy (mózg) idą w parze. I najprężniej kształtuje się w okresie młodzieńczym. Kiedy dzieci są aktywne, ich mózg rozwija się, pozwalając na nowe rodzaje aktywności - są na nie bardziej otwarci niż przykładowo dorośli,

  • aktywność oparta na zabawie, która wymaga dużego zaangażowania zmysłów (wzrok, dźwięk, dotyk) pomaga rozwijać się na wielu płaszczyznach, dając tym samym solidne fundamenty na przyszłość,

  • wydaje się, że aktywne dzieci częściej stają się aktywnymi dorosłymi,

  • aktywność aerobowa zwiększa rozmiar podstawowych struktur mózgu i liczbę połączeń nerwowych,

  • ćwiczenia wymagające wysokiego stopnia równowagi i koordynacji mocno wpływają na kondycję emocjonalną,

  • ćwiczenia zmniejszają objawy depresji i lęku u dzieci

  • regularne ćwiczenia pozwalają budować poczucie własnej wartości i wiarę w swoje siły.

  • sport poprawia humor!


Nikt nie mówi, że jest łatwo oderwać dziecko od słuchawek i ich ukochanego Ipada, ale zdecydowanie należy próbować. Poza tym, że sport pozwala im czuć się dobrze, być szczęśliwym to może być także okazją do spędzenia czasu wspólnie z rodzicem, bo przecież można iść razem na basen, na fitness, pojeździć na łyżwach czy nartach.


Zapraszamy na zajęcia FIT KID, gdzie dzieciaki ćwiczą i są szczęśliwe. Każda środa - wpisujcie w kalendarze!

« Powrót