Witaj!

Ta strona internetowa korzysta z plików cookie w celach statystycznych (Google Analytics) oraz w celu integracji z witryną facebook.com. Masz możliwość zrezygnować z tej funkcjonalności korzystajac z odpowiednich ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza zgodę na powyższe postępowanie.

Aktualności - 6 sportów, które możemy uprawiać wiosną

Wiosna to niewątpliwie ulubiona pora roku Polaków. I choć kochamy zimowe klimaty (czytaj: sport i krajobrazy), to zdecydowanie aura za oknem potrafi przygnębić... Dlatego słońce, zieleń, zapach drzew - na to czekamy!

Po długich jesienno-zimowych wieczorach, ciemnych, szarych i zimnych porankach wszyscy z niecierpliwością wypatrujemy pierwszych oznak wiosny (i chwili, kiedy wreszcie zrzucimy z siebie te ciężkie zimowe kurtki). Czekamy na pierwsze zwiastuny nadchodzącej pory roku, na wyższe temperatury, na nowalijki, na Święta Wielkanocne i na sporty, które (wreszcie) będzie można uprawiać na powietrzu.


Marzec to miesiąc, w którym zarówno otaczająca nas przyroda, jaki i my, budzimy się z długiego zimowego snu. Aktywność procesów metabolicznych w organizmie człowieka stopniowo wzrasta, a zgromadzone poprzedniego lata zapasy najczęściej są już wyczerpane. Organizm nie jest gotowy na gwałtowne zmiany w otaczającym nas środowisku, mimo tego, że czujemy nagły przypływ energii.


Zjawisko przesilenia wiosennego może dotyczyć zarówno dorosłych, jak i dzieci. Zaczyna dokuczać nam senność, zmęczenie, znużenie, stajemy się bardziej wrażliwi na ból, bywamy często rozdrażnieni, mniej odporni na stres i mamy trudności z koncentracją. W tym czasie łatwiej także o infekcje. W okresie przesilenia wiosennego wzrasta zapotrzebowanie na witaminy z grupy B, oraz witaminę A, E i C.

Przyczyny spadku formy:

  • mała dawka promieni promieni słonecznych,

  • brak ruchu,

  • dieta uboga w witaminy i mikroelementy,

  • dynamicznie zmieniające się ciśnienie atmosferyczne i duża wilgotność powietrza.

Spróbujmy pokonać przesilenie wiosenne, wprowadzając niewielkie zmiany w diecie i w trybie życia. Postawmy na sport!

Oto dyscypliny, które z radością możemy uprawiać wiosną:

sporty walki - i dodajmy jeszcze: samoobrona. To sport dla prawie każdego, o ile skupienie, powtarzalność nie sprawią, że szybko się znudzi. Sztuki walki wymagają cierpliwości, samodyscypliny, wytrwałości. Jeśli takie cechy opisują ciebie jako człowieka, być może to sport dla ciebie. To dobry trening dla umysłu – człowiek staje się bardziej pewny i świadomy samego siebie. I można uprawiać go w sali treningowej, ale i poza nią - na podwórku czy w parku.

jazda na rowerze - to sport ogólnorozwojowy - można jeździć w każdym wieku, ale ważne by dostosować intensywność do możliwości.

gimnastyka - i przy tym: akrobatyka, która pozwala ćwiczyć siłę, równowagę i gibkość. Polecam każdemu, ponieważ tu ćwiczenia można dostosować do kondycji, wykluczając te niekorzystne dla naszego zdrowia.

jazda na rolkach - przeznaczone zarówno dla tych, którzy kochają jazdę na łyżwach, jak i dla amatorów wiosenno-letnich treningów na butach z kółkami. Poza tym, w sezonie letnim, jazda na rolkach jest znakomitym treningiem dla narciarzy. Jest to doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Podczas godzinnej jazdy można spalić od 300 do 800 kalorii.

bieganie - zaletą tej dyscypliny jest możliwość uprawiania w każdym terenie. Biegać można w okolicy domu, w lesie, na drodze polnej, w terenie pagórkowatym stopniując tym samym poziom trudności. Bieganie jest też najefektywniejszą formą trenowania, wzmacniającą mięśnie, stawy, ścięgna, serce, odstresowuje i zarazem jest najmniej absorbujące.

pływanie - to najbardziej wszechstronna, ogólnorozwojowa i bezpieczna dyscyplina sportu wpływająca na kondycję całego ciała. Poprawia wygląd skóry, kondycję serca, ujędrnia piersi i zwalcza cellulitis. Wspomaga układ oddechowy - zwiększa pojemność płuc, wzmacnia mięśnie, które podczas pływania aktywują się i dlatego jest bardzo polecane w rehabilitacji. Pływanie mobilizuje do wysiłku całość aparatu ruchowego człowieka, przy czym ryzyko kontuzji jest minimalne, ponieważ opór wody spowalnia wykonywane ruchy


Pamiętajmy o odpowiedniej dawce snu, który znakomicie regeneruje organizm. Cieszmy się nadchodzącą wiosną, wykorzystajmy dłuższe dni na spotkania z przyjaciółmi, zabawy z dzieckiem na świeżym powietrzu, relaks i odpoczynek.


Wiosenny rozkład zajęć w VIS.


« Powrót